درباره ما | مطالبات شهدا | دفاع مقدس | دانشنامه | فیلم | صوت | ارتباط با ما | سایت های شفیق فکه | سیاسی | تصاویر
    صفحه نخست / دانشنامه / پزشکی / روانشناسی

شیوه های اعجاب انگیز برای از بین بردن حالات بد شیوه های اعجاب انگیز برای از بین بردن حالات بد

 

یک لیست از افرادی که در موقعیت های مختلف با آنها برخورد می کنید تهیه کنید و سپس سعی کنید ارتباط خود را با افرادی که در بالا به آنها اشاره کردیم به کمترین میزان برسانید و در یا در صورت امکان ارتباط خود را به طور کلی با آنها قطع کنید. توجه: افراد خوشحال و خوش بین خودشان پیام آور صلح و دوستی هستند و افراد ناراحت و بدبین خودشان به عنوان نوعی خون آشام احساسی تلقی می شوند.

 


تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش چهارم) تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش چهارم)

 

بزرگي ميگويد نيازي به داشتتن دارايي هاي مادي نيست تا ثروتمند باشيم فقط كافي است احساس بي نيازي و قناعت را در خود تقويت كنيم. چه بسا نعمتهايي كه به ما انسانها بخشيده شده ولي ما آنها را ناديده گرفته ايم .ميتوان به خاطر نداشتن خانه اتومبيل و املاك و...هر روز شكايت كرد ويا بايك ديد مثبت به تمام مسائل نگاه كرد. نمونه اي از اين ديدگاهها :

تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش سوم) تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش سوم)

 

ولي وقتي ايمان به هدف نباشد براي تقويت اراده سربازان امريكايي لازم است هر ماه دسته اي از هنر پيشه ها و رقاصان با مخارج زياد به راه بيفتد و به زندگي تيره آنها با رقص و مجالس دانسينگ رونق و روشني ببخشند ولي در مقابل سربازان ويتنامي براي هدف مشخص ميجنگيدند و هدف آنها آزا د زيستن است .

تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش دوم) تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان (بخش دوم)

 

- بسياري از مردم گهگاه احساس افسردگي مي کنند همانطور که بسياري از مردم دچار سرماخوردگي مي شوند .
- شما نمي توانيد از همه نا راحتي هاي روحي جلوگيري کنيد، همانطور که از بروز همه بيماريها نيز نمي توانيد جلوگيري کنيد.
 رسيدن به سلامت رواني خوب به هيچ وجه تصادفي نيست . اين امر با صرف زمان و زحمت محقق مي شود!

مشکلات روانپزشکی در کودکان زیر پنج سال (بخش اول) مشکلات روانپزشکی در کودکان زیر پنج سال (بخش اول)

 

كسب تاريخچة كامل كودك و خانواده ، ژنوگرام و معاينة جامع روانپزشكي و بررسي كامل طبي ، ضرورت دارد . در ارزيابي نوزادان و خانواده هايشان، برقراري اتحاد درماني و رويكرد همراه با هم حسي، حمايت و برخورد مثبت، از لوازم اصلي موفقيت محسوب مي شود .

مشکلات روانپزشکی در کودکان زیر پنج سال (بخش دوم) مشکلات روانپزشکی در کودکان زیر پنج سال (بخش دوم)

 

كسب تاريخچة كامل كودك و خانواده ، ژنوگرام و معاينة جامع روانپزشكي و بررسي كامل طبي ، ضرورت دارد . در ارزيابي نوزادان و خانواده هايشان، برقراري اتحاد درماني و رويكرد همراه با هم حسي، حمايت و برخورد مثبت، از لوازم اصلي موفقيت محسوب مي شود .

کودکانگی و شاعری کودکانگی و شاعری

 

«در ظاهر به نظر مي رسد که بين شعر که عالي ترين و پيچيده ترين جلوه تکامل زبان است و زبان کودک که ابتدايي ترين صورت زبان به حساب مي آيد، هيچ گونه شباهتي نيست ؛ اما اگر بپذيريم که شعر، حادثه اي و رستاخيزي در زبان است ، مي بينيم که اين حادثه ها در زبان کودک هم اتفاق مي افتد.»

تغذیه در کودکان پیش دبستانی تغذیه در کودکان پیش دبستانی

 

ويتامين ها
نقش ويژه اي در رشد کودکان مخصوصاً خردسالان دارند، طوري که به عنوان جذب کننده ي کلسيم و فسفر جهت رشد استخوان ها ( مثل ويتامين D ) يا جزء نياز اصلي کودک در حال رشد ( مثل ويتامين هاي A و B) محسوب مي شود که در اکثر مواد غذايي مانند ماهي ، گوشت قرمز ، طيور ، سبزيجات ، غلات و لبنيات وجود دارند.

اضطراب (بخش پنجم) اضطراب (بخش پنجم)

 

اگرچه بر همه واضح و مبرهن است كه روحيه شاد موجب افزايش اميد به زندگى است اما اين اصل در بسيارى از قوانين و سياستگزارى هاى كشور در حد تئورى مدفون مانده است اما در كشور هاى جهان اگر كارفرما متوجه روحيه افسرده و مضطرب كارمند خود شود وى را به باشگاه ورزشى و محيط آرام هدايت مى كنند زيرا آنها به فكر آرام و خلاق كارمندان خود نياز مبرم دارند.



اضطراب (بخش چهارم) اضطراب (بخش چهارم)

 

چنانچه دانش‌آموز پيش از امتحان چشمها را بسته و چند نفس عميق بكشد و خود را آرام نمايد، حتي اگر سوالي را بلد نباشد مي‌تواند در مورد آن بنويسد زيرا حافظه توان آن را پيدا مي‌كند كه تمام اطلاعات قبلي را در اختيار قرار دهد

اضطراب (بخش چهارم) اضطراب (بخش چهارم)

 

درك مفهوم اضطراب ، نقش عمده ای در شناخت و فهم مشكلات ناشی از اختلالات اضطرابی كودكان ونوجوانان ایفا می كند .كلمه اضطراب اصطلاحاً برای توضیح و تشریح گونه های مختلف و متنوعی از واكنشهای عاطفی ، حركتی و زیست شناختی درمقابل احساس خطر بكار می رود .



  

اضطراب (بخش سوم) اضطراب (بخش سوم)

 

ويـتامـينهاى A، D، E و K را بيش از مقادير مجاز مصرف نکنيد زيرا بدن اين ويتامينها را ذخيره مى کند و اگر مقادير زيادى از آنها در بافتهاى بدن تجمع يابند ممکن است اثرات سمى داشته باشد.

تاثیر بازی در کودکان تاثیر بازی در کودکان

 

بازى تعيين کنندهٔ جايگاه اجتماعى است، کودک از طريق بازى به فعاليت هاى مفرحى مى پردازد که در آن مقبوليت اجتماعى بيابد و هرچه در اين راه موفق باشد جامعه پذيرى راحت و سهل ترى خواهد داشت.

اضطراب (بخش دوم) اضطراب (بخش دوم)

 

در برابر پرخاشگري نوجوان نبايد از تنبيه يا تحقير استفاده کرد، زيرا اين رفتارها خود باعث تشديد پرخاشگري مي شوند بهتر است به عمل پرخاشگرانه او، پاسخ نداد، منتها بايد به نوجوان فهماند که بي اعتنايي ظاهري به پرخاشگري او حمل بر تائيد يا قبول آن نيست


اضطراب (بخش اول) اضطراب (بخش اول)

 
فعال‌ شدن‌ مكانيسم‌هاي‌ دفاعي‌ بدن‌ براي‌ مبارزه‌ يا فرار. ترشح‌ آدرنالين‌ از غدد فوق‌كليوي‌ افزايش‌ مي‌يابد، و موادي‌ كه‌ از تجزيه‌ آدرنالين‌ در بدن‌ جمع‌ مي‌شوند (كاتكول‌ آمين‌ها) نهايتاً بخش‌هاي‌ مختلف‌ بدن‌ را تحت‌تأثير قرار مي‌دهند. تلاش‌ براي‌ پرهيز از اضطراب‌ خود موجب‌ اضطراب‌ بيشتر مي‌شود.



توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش پنجم) توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش پنجم)

 

سال‌هاست كه خانواده‌ي متمركز معمولي به عنوان ايده‌آل و خوب در نظر گرفته شده است. با سرعتي كه اكنون طلاق در اين روزها دارد و تعدادي كه از بزرگسالان در هر دوباره ازدواج مي‌كنند، اين طريقه‌ي نگرش به خانواده ايده‌آل بايد بازنگري شود. Wendel در سال 1997 گزارش داد كه بر طبق نظر مركز آمار و بهداشت بين‌المللي، حدود 45% كودكان به دنيا آمده در سال 1983 طلاق والدين را تجربه مي‌ كنند


توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش چهارم) توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش چهارم)

 

مشاوره‌ي گروهي كه به نمايش‌نامه بازي كردن و بازي درماني، نقاشي، نويسندگي تأكيد دارند مي‌توانند به كودك كمك كنند عصبانیت خود را بيان نمايد و بگويد كه احساس گناه مي‌كند. بحث‌هاي حل مشكلات كه به صورت گروهي بيان مي‌شوند به كودك كمك مي‌كند كه راه‌هاي ساختاري براي كنترل احساسات خود بيابد.


توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش سوم) توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش سوم)

 

كودكان كوچك اغلب خيال‌هاي ترسناك را تجربه مي‌نمايند. احساس مي‌كنند ترك شده‌اند و مي‌خواهند وضعيت خانواده را انكار كنند به خاطر فشار رواني خودشان ولادين اغلب در دادن اطمينان به آن‌ها و كمك به آن‌ها در فهميدن وضعيت و آينده‌ي آن‌ها دچار مشكل مي‌شوند


توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش دوم) توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش دوم)


6- تكنيك‌هاي خاص مثل مشاوره با كتاب، بازي با نقشه‌هاي مختلف، بازي درماني، مشاوره‌هاي گروهي مي توانند در نظر گفته شوند البته به تناسب درك و شعور كودك. قرار دادن كودك تجاوز جنسي شده در گروه و جمع احتياج به هوشياري خاص دارد مخصوصاً اگر آسيب در همين اواخر اتفاق افتاده باشد. شايد كودك آماده‌ي تقسيم و تشريك احساسات شديد نباشد.


توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش اول) توجه خاص در مشاوره روانی کودکان (بخش اول)

 

از آن جايي كه كودكان مورد بدرفتاري قرار گرفته اغلب مشكلات رواني و رفتاري و فكري دارند و باعث مي‌شود آن‌ها در كلاس درگيري ايجاد كنند در منابع علمي پيشنهاد شده است كه روش‌هاي روانشناسي بدرفتاري كودكان در مدارس دائمي شوند.

اولین قبلی ۱ از ۷ بعدی آخرین